Web Content Viewer
Администрация
СО-район „Сердика” се представлява и ръководи от кмет на района, който се избира след произвеждане на избори въз основа на всеобщо, равно и пряко избирателно право с тайно гласуване на жителите на територията на района, при спазване разпоредбите на Изборния кодекс и решенията на Централната избирателна комисия.
В своята организация на работа администрацията на СО-район „Сердика” се ръководи от законовите и подзаконови нормативни актове, действащи в Република България, решенията на Столичен общински съвет и заповеди на кмета на Столична община.
Районната администрация подпомага кмета на района при осъществяване на правомощията му като орган на местната власт, осигурява технически дейността му и извършва административното обслужване на гражданите, физическите и юридическите лица.
Броят, видът и числеността на звената в районната администрация, връзките между тях и подчинеността им на ръководните органи на района се определят от кмета на района в съответствие с приетата от Столичен общински съвет структура, съгласно Приложение №2 към Решение №257, по Протокол №54 от 21.04.2022г. на Столичен общински съвет, Решение № 605, по Протокол №39 от 23.09.2021г. и Приложение №25 на Решение № 184 от 26.04.2012г. на СОС.
Дейността на районната администрация се осъществява на основата на принципите: законност, достъпност, публичност и прозрачност, ефективност и ефикасност, равнопоставеност, лоялност и колегиалност.
Административният адрес на района е: гр. София, п.к.1202, бул. Княгиня Мария Луиза, 88.